Telefon: 690 936 501 (dr inż. Bogusław Madej)
Email: bmadej@atut-bm.pl ; biuro@atut-bm.pl
Zapraszam do lektury artykułu, który w przystępny sposób wyjaśnia kluczowe zagadnienia związane z odpowiedzialnością cywilną przewoźników międzynarodowych. Dowiedz się, czym jest SDR (Specjalne Prawo Ciągnienia) i jak wpływa na regulacje dotyczące transportu towarów o wysokiej wartości. Poznaj praktyczne zastosowanie limitów odpowiedzialności oraz sytuacje, w których przewoźnik nie może się na nie powołać. Artykuł dostarcza również cennych wskazówek, jak zabezpieczyć się przed ryzykiem związanym z rażącym niedbalstwem. To niezbędna lektura dla każdego, kto chce skutecznie zarządzać ryzykiem w transporcie międzynarodowym.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia ładunku w transporcie drogowym, gdy nie można jednoznacznie wskazać winnego? Niniejszy artykuł rozwiewa wszelkie wątpliwości i wyjaśnia zawiłości prawne prawne związane z tym problemem. Dowiedz się, jakie są możliwe scenariusze i jakie kroki można podjąć, aby zabezpieczyć swoje interesy.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Transport drogowy to jeden z najpopularniejszych sposobów przewozu towarów, jednak jak każda forma transportu, niesie ze sobą ryzyko uszkodzenia ładunku. W sytuacjach, gdy dochodzi do uszkodzenia towaru, kluczowe jest ustalenie odpowiedzialności przewoźnika. W tym artykule omówimy, kiedy przewoźnik ponosi winę za uszkodzenie ładunku oraz jakie są jego obowiązki w zakresie zabezpieczenia towaru.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Gdy przewoźnik przywiózł Ci uszkodzony ładunek to jesteś pewny, że winnym szkody transportowej będzie przewoźnik albo nadawca ładunku. Ale dowiezienie ładunki do odbiorcy to jeszcze nie koniec dostawy towaru. Pozostaje jeszcze jego rozładowanie z pojazdu i umieszczenie w go magazynie. Te czynności najczęściej są domeną odbiorcy. Nawet, gdy zostanie dostarczony nieuszkodzony ładunek w czasie prac rozładunkowych z różnych przyczyn również może dojść do jego uszkodzenia. Czy zastanawiałeś się nad tym, że również możesz być winny postaniu szkody transportowej i jakie musisz podjąć kroki, aby do tego nie doszło? O tym w niniejszym artykule.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Zastanawiałeś się kiedyś, co zrobić, gdy przewoźnik uszkodzi Twój cenny ładunek, który dałeś mu do przewozu? Doszło do uszkodzenia ładunku i powstania szkody transportowej. Czy jesteś pewien, że to Cię nie dotyczy i nigdy nie będziesz ponosił odpowiedzialności za szkodę transportową? Zawsze, gdy powstaje szkoda transportowa następuje starcie między nadawcą ładunku, przewoźnikiem i odbiorcą. Jeden z nich musi naprawić szkodę. Obyś nie był to Ty. Lepiej zapoznaj się jak postępować i na co należy zwracać uwagę, aby zabezpieczyć się przed taką ewentualnością. O tym w niniejszym artykule
#odpowiedzialność
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Transport towarów jest kluczowym elementem funkcjonowania współczesnego rynku. W sytuacjach wystąpienia uszkodzeń w przesyłkach, zarówno nadawcy, jak i odbiorcy stają przed wyzwaniem, aby skutecznie rozwiązać zaistniały problem. Oto poradnik, który pomoże zrozumieć odpowiedzialność prawną stron i kroki, jakie należy podjąć w przypadku uszkodzenia towaru podczas transportu.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Transport ładunków to zadanie wymagające nie tylko precyzji, ale także odpowiedzialności. Bezpieczeństwo ładunku jest kluczowe dla powodzenia całego procesu logistycznego. Oto 20 czynności, które każdy kierowca powinien wykonać, aby mieć pewność, że ładunek dotrze na miejsce bez uszczerbku.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Transport i spedycja to dwa pojęcia, które są ze sobą nierozerwalnie związane w branży logistycznej. Choć mogą być postrzegane jako odrębne dziedziny, ich współdziałanie jest kluczowe dla efektywnego funkcjonowania całego sektora. W naszej analizie przyjrzymy się bliżej relacjom między transportem a spedycją, a także zastanowimy się, czy rzeczywiście są na siebie skazane.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
W dobie szybkiego postępu technologicznego i dynamicznie zmieniającego się krajobrazu transportu, autonomiczne samochody ciężarowe stają się coraz bardziej popularnym tematem rozmów. Ale czym one dokładnie są? Jak działają? I co oznaczają dla przyszłości branży transportowej? W tym artykule przeanalizujemy te kwestie, aby przybliżyć Ci tę fascynującą innowację.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Eko-driving, czyli ekologiczna jazda, to podejście do prowadzenia pojazdu, które zyskuje na popularności zarówno jako moda, jak i konieczność. Z jednej strony, coraz więcej kierowców przyjmuje zasady eko-drivingu, aby zmniejszyć swój ślad węglowy i przyczynić się do ochrony środowiska, co wpisuje się w obecne trendy proekologiczne. Z drugiej strony, rosnące ceny paliw oraz regulacje dotyczące emisji spalin sprawiają, że efektywne zarządzanie zużyciem paliwa staje się nie tylko korzystne, ale wręcz niezbędne dla wielu użytkowników dróg. Eko-driving obejmuje techniki takie jak płynna jazda, unikanie gwałtownych przyspieszeń i hamowań oraz utrzymywanie optymalnej prędkości, co nie tylko redukuje emisję CO2, ale także obniża koszty eksploatacji pojazdu. W rezultacie, eko-driving jest nie tylko modnym wyborem, ale również praktyczną odpowiedzią na współczesne wyzwania związane z transportem i ochroną środowiska.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
W globalnym środowisku transportowym list CMR odgrywa kluczową rolę w międzynarodowej wymianie towarów. Jego obecność jest nieodzowna dla prawidłowego przebiegu procesów logistycznych oraz zabezpieczenia interesów stron zaangażowanych w przewóz. Zagubienie tego dokumentu może prowadzić do poważnych konsekwencji, zarówno ekonomicznych, jak i logistycznych. W niniejszym artykule poddamy analizie, jakie skutki niesie ze sobą utrata listu CMR, w jaki sposób wpływa na łańcuch dostaw, a także jakie działania prewencyjne można podjąć, aby zminimalizować ryzyko takiej sytuacji. Przyjrzymy się również, jakie odpowiedzialności spoczywają na każdej ze stron oraz jakie mechanizmy prawne mogą być zastosowane w przypadku zagubienia dokumentu. Artykuł ten ma na celu uświadomienie czytelnikom znaczenia staranności w zarządzaniu dokumentacją transportową oraz przedstawienie potencjalnych rozwiązań dla minimalizacji negatywnych skutków związanych z utratą listu CMR.
Rozwinięcie artykułu pod przyciskiem CZYTAJ WIĘCEJ.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Aby zdobyć certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika drogowego, należy złożyć wniosek do odpowiedniego organu oraz zdać egzamin potwierdzający znajomość przepisów i umiejętności zarządzania transportem. Ważne jest, aby przygotować się do egzaminu poprzez studiowanie materiałów edukacyjnych i uczestnictwo w kursach szkoleniowych. Po zdaniu egzaminu uzyskuje się certyfikat, który jest niezbędny do legalnego prowadzenia działalności transportowej na terenie Unii Europejskiej. Jak to zrobić. Zobacz przycisk CZYTAJ WIĘCEJ.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się świecie transportu i logistyki, posiadanie odpowiednich kwalifikacji to klucz do sukcesu. Jednym z kroków, które mogą znacząco zwiększyć Twoje możliwości zawodowe, jest zdobycie certyfikatu kompetencji zawodowych przewoźnika. Dlaczego warto go zdobyć? Rozwiń i zobacz dalej.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Posiadanie wiedzy w zakresie transportu drogowego to naprawdę duży atut. Dlaczego? Bo pozwala lepiej zrozumieć zasady funkcjonowania branży, zapewnia bezpieczeństwo podczas przewozów, a także ułatwia przestrzeganie przepisów prawa. Dodatkowo, wiedza ta może pomóc w uniknięciu problemów związanych z dokumentacją, planowaniem tras czy mocowaniem ładunków, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy. Jeśli myślisz o rozwoju kariery w tej dziedzinie, dobrze wykształcony kierowca czy przewoźnik z wiedzą na pewno będzie bardziej konkurencyjny i pewny siebie.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Najszerszą internetową ofertę szkoleniową prezentujemy w zakresie krajowych i międzynarodowych przewozów rzeczy. Znaczna specjalizacja w przewozach rzeczy wymusza na przewoźnikach posiadanie znacznie szerszej wiedzy niż w przewozach osób. Oprócz wiedzy ogólnej dotyczącej wszystkich przewoźników i obejmującej dostęp do zawodu przewoźnika i rynku przewozowego, muszą oni poznać również wiedzę specjalistyczną z zakresu wykonywania określonego rodzaju przewozu rzeczy. Staramy się przybliżyć ją przewoźnikom w postaci całej gamy szkoleń dotyczących wielu rodzajów przewozów rzeczy.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Oprócz szkoleń i ebooków w transporcie drogowym tworzymy i wydajemy własne książki. Opisują one zasady prowadzenia różnych rodzajów transportu drogowego i wiedzy wymaganej w tym transporcie. Dotyczy to nie tylko uzyskiwania certyfikatu kompetencji zawodowych przewoźnika drogowego, ale również innych rodzajów przewozów rzeczy Jest to wiedza ściśle specjalistyczna, gdyż wszystkie rodzaje transportu drogowego rzeczy mają wspólne źródło, ale warunkami wykonywania przewozów znacznie różną się od siebie. W dalszej części podano opis tych rodzajów transportu drogowego, z zakresu których dostępne są książki.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Transport drogowy rzeczy to dziedzina, która wymaga nieustannego dostosowywania się do zmieniających się przepisów i standardów. Prezentowana przez nas oferta ebooków to idealne rozwiązanie dla osób i firm, które pragną poznać najnowsze regulacje w branży transportowej. Dzięki naszym publikacjom, zyskasz dostęp do rzetelnych informacji, które pozwolą na skuteczne zarządzanie transportem i przewozami.