Telefon: 690 936 501 (dr inż. Bogusław Madej)
Email: bmadej@atut-bm.pl ; biuro@atut-bm.pl
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Od 21 maja 2022 roku transport drogowy wykonywany w ruchu międzynarodowym pojazdami o DMC powyżej 2,5 tony wymaga spełnienia nowych wymagań wprowadzonych przez Pakiet Mobilności. Przewoźnicy wykorzystujący pojazdy o masie od 2,5 do 3,5 tony w przewozach zarobkowych rzeczy na terenie Unii Europejskiej muszą posiadać odpowiednie licencje i spełniać takie same warunki jak firmy transportowe dysponujące ciężarówkami powyżej 3,5 tony DMC. Te zmiany mają fundamentalne znaczenie dla branży transportowej i wymagają gruntownego przygotowania organizacyjnego oraz finansowego od przewoźników.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Krajowy transport drogowy pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony to jeden z najważniejszych segmentów polskiej gospodarki. Dla przewoźników planujących rozpoczęcie działalności w tym obszarze kluczowe jest zrozumienie wszystkich wymagań prawnych, licencyjnych i operacyjnych. Ten szczegółowy przewodnik przedstawia kompletną wiedzę o wymogach, jakie muszą spełnić przedsiębiorcy zajmujący się krajowymi przewozami rzeczy pojazdami ciężarowymi.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym stanowi fundamentalny akt prawny regulujący całą działalność przewozową w Polsce. Dla każdego przewoźnika drogowego znajomość jej przepisów to podstawa prowadzenia legalnej i bezpiecznej działalności. Niniejsze kompleksowe streszczenie pomoże Ci zrozumieć wszystkie najważniejsze aspekty tej kluczowej regulacji prawnej i uniknąć kosztownych błędów.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Dobra reputacja w transporcie drogowym to nie tylko formalny wymóg prawny, ale fundament stabilnego prowadzenia działalności przewozowej. Każdy przewoźnik drogowy musi spełniać ten warunek zarówno w momencie uzyskiwania licencji, jak i przez cały okres prowadzenia działalności. Utrata dobrej reputacji może oznaczać koniec funkcjonowania przedsiębiorstwa transportowego, dlatego każdy przewoźnik powinien dokładnie znać zasady i ryzyka z nią związane.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Czy zastanawiałeś się co Cię może spotkać, gdy kierowca nie dowiezie ładunku w ustalonym terminie do odbiorcy? Opóźnienia w dostawie towaru mogą prowadzić do poważnych konsekwencji zarówno dla nadawców, jak i odbiorców. Odpowiedzialność przewoźnika za terminową dostawę jest tu kluczowa. W niniejszym artykule przedstawiono, jakie obowiązki spoczywają na przewoźniku w przypadku opóźnień oraz jakie prawa przysługują odbiorcom. Dowiesz się, jakie kroki można podjąć, aby zminimalizować ryzyko opóźnień i jakie są potencjalne skutki prawne dla wszystkich stron zaangażowanych w proces transportu.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia ładunku w transporcie drogowym, gdy nie można jednoznacznie wskazać winnego? Niniejszy artykuł rozwiewa wszelkie wątpliwości i wyjaśnia zawiłości prawne prawne związane z tym problemem. Dowiedz się, jakie są możliwe scenariusze i jakie kroki można podjąć, aby zabezpieczyć swoje interesy.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Transport drogowy to jeden z najpopularniejszych sposobów przewozu towarów, jednak jak każda forma transportu, niesie ze sobą ryzyko uszkodzenia ładunku. W sytuacjach, gdy dochodzi do uszkodzenia towaru, kluczowe jest ustalenie odpowiedzialności przewoźnika. W tym artykule omówimy, kiedy przewoźnik ponosi winę za uszkodzenie ładunku oraz jakie są jego obowiązki w zakresie zabezpieczenia towaru.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Gdy przewoźnik przywiózł Ci uszkodzony ładunek to jesteś pewny, że winnym szkody transportowej będzie przewoźnik albo nadawca ładunku. Ale dowiezienie ładunki do odbiorcy to jeszcze nie koniec dostawy towaru. Pozostaje jeszcze jego rozładowanie z pojazdu i umieszczenie w go magazynie. Te czynności najczęściej są domeną odbiorcy. Nawet, gdy zostanie dostarczony nieuszkodzony ładunek w czasie prac rozładunkowych z różnych przyczyn również może dojść do jego uszkodzenia. Czy zastanawiałeś się nad tym, że również możesz być winny postaniu szkody transportowej i jakie musisz podjąć kroki, aby do tego nie doszło? O tym w niniejszym artykule.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Zastanawiałeś się kiedyś, co zrobić, gdy przewoźnik uszkodzi Twój cenny ładunek, który dałeś mu do przewozu? Doszło do uszkodzenia ładunku i powstania szkody transportowej. Czy jesteś pewien, że to Cię nie dotyczy i nigdy nie będziesz ponosił odpowiedzialności za szkodę transportową? Zawsze, gdy powstaje szkoda transportowa następuje starcie między nadawcą ładunku, przewoźnikiem i odbiorcą. Jeden z nich musi naprawić szkodę. Obyś nie był to Ty. Lepiej zapoznaj się jak postępować i na co należy zwracać uwagę, aby zabezpieczyć się przed taką ewentualnością. O tym w niniejszym artykule
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Transport towarów jest kluczowym elementem funkcjonowania współczesnego rynku. W sytuacjach wystąpienia uszkodzeń w przesyłkach, zarówno nadawcy, jak i odbiorcy stają przed wyzwaniem, aby skutecznie rozwiązać zaistniały problem. Oto poradnik, który pomoże zrozumieć odpowiedzialność prawną stron i kroki, jakie należy podjąć w przypadku uszkodzenia towaru podczas transportu.
Opracował: dr inż. Bogusław Madej
Transport ładunków to zadanie wymagające nie tylko precyzji, ale także odpowiedzialności. Bezpieczeństwo ładunku jest kluczowe dla powodzenia całego procesu logistycznego. Oto 20 czynności, które każdy kierowca powinien wykonać, aby mieć pewność, że ładunek dotrze na miejsce bez uszczerbku.